Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.

God Jul
2020-12-23 10:19
Hej hej

Vill önska alla ledare/tränare, föreningsdomare och alla spelare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.
Jag hoppas att 2021 blir ett bättre år och vi kommer igång på riktigt igen. 

Ta hand om varandra och var rädd om er !

Mvh/Raija
Uppdaterad information gällande Covid -19
2020-11-16 16:01

Idag har regeringen informerat om skärpta nationella direktiv, vi har dock inte fått några uppdaterade råd och direktiv från svenska handbollsförbundet. Så snart nya samlade direktiv kommit så kommer vi att skicka ut dessa till er alla!


Följ länken för info från Skånsk handboll: http://skanskhandboll.se/2020/11/16/ny-information-invantas-senast-imorgon-tisdag-17-11/ 

CORONAINFORMATION från Skånsk Handboll
2020-10-28 12:34
Det är snabb smittspridning i Skåne just nu. Alla måste bidra och  ta sitt ansvar.

Folkmyndigheterna och Region Skåne har tagit till striktare instruktioner och tyvärr innebär detta att vi måste pausa vårt seriespel i tre veckor. 05 och yngre får dock lov att TRÄNA.

Inbokade utbildningar för Tränare, Funktionärer och Mentorer sätts på paus till den 17/11.

Här ligger all information samlad: 
http://skanskhandboll.se/2020/10/28/coronainformation-fran-rf-region-skane/


Ny styrelse i Stavsten HK Ungdom
2020-10-27 08:47

Jag kan med stor glädje meddela att det extra insatta mötet i förra veckan gav effekt och att vi denna gången kunde välja in en ny styrelse!


Jag, Sara, fick på mötet fortsatt förtroende som ordförande, och Gabriella Wikander Johansson fick fortsatt förtroende som kassör. Tack för det! Övriga roller sätts på vårt nästkommande styrelsemöte.


Jag och den befintliga styrelsen vill med detta utskick välkomna två nya medlemmar - Jessica Fridlund (F11/12) och Patrik Olsson (P15/16).


Styrelsen för verksamhetsår 2020/2021 ser därför ut som följer:


Sara Skanby, Ordförande

Gabriella Wikander Johansson, Kassör

Marcus Wahlström

Arlinda Haxhiu

Thomas Ahlberg

Camilla Hallgren

Patrik Olsson

Jessica Fridlund


Tack till alla som hörde av sig inför mötet!


Hälsningar Styrelsen genom Sara


Årsmötet - fortsättning, viktig information till alla!
2020-10-13 15:58

Fortsättning Årsmöte – 19 okt, 19.30 i Pelarsalen på Söderslättshallen.

 

Föreningens årsmöte som hölls den 28/9 har tyvärr inte kunnat avslutas då vi inte fått in några nya styrelsemedlemmar som ersätter de som vill lämna styrelsen!

 

Inför årsmötet vädjade vi i styrelsen till er föräldrar att engagera er i era barns förening, utan resultat tyvärr. På mötet kom 0 (noll) personer som inte redan hade en eller flera funktioner i föreningen. Vi har ungefär 150 spelare i föreningen, vilket borde innebära ca 300 föräldrar. Av dessa är ca 10st involverade som tränare och ytterligare 10st som lagledare/styrelsemedlem. Givetvis, har vi massvis med föräldrar som engagerar sig med kiosk, sekretariat osv, och det är en nödvändighet för att våra lag ska fungera, men för att vi ska kunna leva vidare som aktiv förening måste vi har fler individer som engagerar sig på en högre nivå.

 

I dagsläget är det endast tre lag som är representerade i styrelsen, F13/14, P13/14/15 och P10/11/12. Önskvärt är naturligtvis att ha representanter från samtliga lag. Tjejerna i föreningen är utan undantag flest och borde vara mer representerade i styrelsen.

 

Våra stadgar säger att vi som minst ska vara 5 ledamöter, vilket vi också är, men det är alldeles för få för att driva föreningen vidare. Därför söker vi nu 3 personer som vill ge av sin tid och engagera sig för hela föreningen. Det kan vara en förälder, en farmor/morfar, eller bara någon som har ett intresse och vilja att fortsätta utveckla vår fantastiska förening.

 

Konsekvensen med att ha för få ledamöter är en dysfunktionell förening, och på sikt ingen förening alls. Vi som sitter har alla heltidsjobb, och är dessutom engagerade i våra respektive lag som funktionärer, lagledare mm. Det är orimligt att så mycket ansvar ska ligga på så få personer.

 

Så nu gör vi ett nytt försök, i en lokal som vi hoppas bli fullsatt.

 

Ingen kan göra allt – men alla kan göra något!

 

Frågor om styrelsearbetet, eller förslag till nya medlemmar tas tacksamt emot via mejl eller telefon innan mötet: ordforandeungdom@stavstenhk.se eller telefon 0733-969303

 

Välkomna!

Påminnelse inför hemma-matcher!
2020-09-30 12:28
Alla hemmamatcher måste vara bemannade av minst 2 matchvärdar.

Matchvärdarna har som uppgift att se till att handsprit används av alla i hallen, samt att samtliga personer skrivs in i en närvarolista.

Listan ska innehålla namn och mailadress.

Listan ska lämnas in till kansliet efter avslutad match.

Syftet  med detta är att vi ska kunna smittspåra vid behov !

Listan är alltså obligatorisk vid samtliga hemma-matcher.

Hälsar styrelsen. 



 
VAD GÄLLER PÅ VÅRA HEMMAMATCHER
2020-09-24 10:23
Match

Deltagande lag, två domare och funktionärer får befinna sig i anläggningen under matchen

Deltagande lag får bestå maximalt 17 spelare och fyra ledare på bänken. Ytterligare två ledare får befinna sig på läktaren.

Respektive lag får även låta ytterligare fyra personer befinna sig i anlägningen. Det kan exempelvis handla om personer som transporterat laget.

Om det ska sändas ljud och/eller bilder från matchen så får upp till fyra personer som sköter detta befinna sig i anläggningen. 

OBS! Vi kommer att ha minst två Covid ansvariga föräldrar som ser till att inga utomstående vistas i respektive hall vid match. Dessa två förses med gul väst för att synas och visa att man tillhör organisationen kring matcharrangemanget.

Note:

Föräldrar eller annan anhörig får INTE vistas på plan/korridorer/omklädningsrum eller läktare. Endast personal till hall/arena, tränare,ledare och personal kopplade till föreningen och arrangemang. 



Detta är rekommendationer från Skånes vid Covid 19.
Kallelse till Årsmöte - Stavsten HK Ungdom
2020-09-04 09:56
Härmed bjuder vi in till föreningens Årsmöte. 

Alla är välkomna att deltaga, men pga Corona ser vi gärna att man anmäler sitt deltagande till kansli@stavstenhk.se innan mötet.

När: 28 september, kl 19.00
Var: Söderslättshallen, samling utanför

Alla deltagare har yttrandemöjligheter, men endast medlemmar som betalt medlemsavgift och är 15år eller äldre har rösträtt.

Vi vill också passa på att meddela att valberedelsen söker fler engagerade styrelsemedlemmar! 

För att vi ska ha möjlighet och energi nog att dra runt föreningen behöver vi vara 7-8 styrelsemedlemmar. Då vi har två stycken i nuvarande styrelse som tackar för sig, söker vi deras efterträdare. Man behöver inte ha några speciella kunskaper för att sitta i styrelsen - endast ett engagemang och en vilja att utveckla föreningen och ge alla spelare och tränare samma möjligheter och rätt förutsättningar. 
Vårt motto är  - Ingen kan göra allt men alla kan göra något. 

Det är fantastiskt givande att sitta i styrelsen, speciellt i spännande tider som nu. Vi är en bra stomme som kompletterar varandra, men behöver fler personer som vill sätta sitt avtryck i föreningen.

Maila till ordforandeungdom@stavstenhk.se om du eller någon du känner skulle kunna tänka sig en plats i styrelsen eller om du vill veta mer om vårt styrelsearbete.

Välkomna hälsar nuvarande styrelse // Sara, Thomas, Arlinda, Marcus, Camilla, Niklas, Gabriella & Björn


MATERIALLEVERANTÖR KLAR!
2020-08-27 19:10
Vi är glada att kunna meddela att Intersport i Trelleborg blir Stavstens materialleverantör och vi kommer att spela i märket JAKO.
Vi vill alltid stötta lokalt och därför var Intersport i Trelleborg en självklarhet för oss.
Vi välkomnar Intersport till Trelleborgs häftigaste idrottsförening!
Extra årsmötet är nu genomfört!
2020-06-28 21:46

I eftermiddags genomförde vi det utlysta extra årsmötet som endast gällde en punkt.

 

Organisationsförändring och namnändring.

 

Ungdoms styrelse har under en längre tid känt att föreningen behöver en nystart, en positiv spridning av Trelleborgshandbollen och därmed kunna öka antalet handbollspelande barn och ungdomar i stan. För att få till detta var vi tvungna att tänka i nya banor, vilket ledde till att vi lade fram ett förslag på ett nytt samarbete tillsammans med Stavsten HK. Ett samarbete som också skulle innebära ett namnbyte för föreningen.

 

För att lyckas med en sådan förändring valde vi att först dela våra planer med våra fantastiska tränare, för att de skulle kunna ställa frågor och diskutera förslaget med varandra. Det blev ett bra möte, med många bra tankar och frågor, som avslutades med att merparten ställde sig positiv till förändringen.

 

Därpå valde vi att utlysa och kalla till ett extra årsmöte för att informera och diskutera frågan, samt rösta om förslaget skulle bifallas eller ej. Resultatet av mötet var övervägande positivt och förslaget röstades igenom med stor majoritet. Tack till alla som kom.

 

I första länken ser ni materialet (Extra årsmöte) som vi har baserat förslaget på, och nedan ser ni en länk till en artikel som publicerats på TA redan ikväll, artikeln är dock låst för icke prenumeranter.

 

http://www.trelleborghbk.se/dokument/?ID=110082

 

https://nxt.trelleborgsallehanda.se/sport/trelleborg-hbk-ungdom-blir-stavsten-hk-ungdom

 

Nu ser vi verkligen fram emot en härlig säsongstart i nya vinröda kläder, och håller tummarna att säsongen drar igång som planerat. Mer info om matchställ och annat kul kommer i början av augusti.

 

Men först - en härlig sommar - med en hel massa jobb med att fixa och dona för vår säsongspremiär med ny profil!

 

Glad sommar önskar vi i styrelsen!

Kallelse till extra årsmöte
2020-06-21 10:43

Trelleborg HBK ungdom kallar härmed in sina medlemmar till extra årsmöte gällande;


Förslag till organisationsförändring och namnändring.


När: 28/6 kl.15.30

Var: Fågelbäckskolans idrottshall


Mötet är öppet för alla, men anmälan till mötet är obligatorisk - maila in din deltagaranmälan till kansli@trelleborghbk.se SENAST 26/6. Anmälan krävs då vi måste veta hur många som kommer så vi kan planera utifrån gällande riktlinjer i och med Covid -19 pandemin.


Rösträtt innehar de medlemmar som under året fyller som lägst 15år, och har betalat medlemsavgift. Rösträtten är personlig och kan ej utövas genom ombud.


Välkomna!

Sommaren är här!
2020-06-21 10:10

Midsommar är över och skolan är slut för i år, allt är som vanligt fast ändå inte.


Andra år vid denna tiden på året är innesäsongen över och beachhandbollen har tagit över. Vid denna tiden hade vi hunnit med både lag-avslutningar och vår HBK-dag där vi samlas och har kul tillsammans över åldersgrupperna, och uppmärksammat de som mest träningsflitiga ungdomarna under året som gått.


Men inte i år.


I år fick seriespel och träningar ett abrupt slut på grund av Coronavirusets framfart. Men efter regn kommer som bekant solsken. Efter vad som kändes som en evighet fick vi dra vi igång den efterlängtade träningen så smått igen, men inte riktigt som vi brukar under sommarsäsongen - handbollträning utan boll fick det bli.


Vad händer till hösten då?


Söderslättshallen kommer att öppna igen i slutet av sommaren, så vi hoppas att vi kan köra igång samtliga träningsgrupper i augusti. Men inte heller säsongstart kommer bli som det brukar. Dessvärre förlorade vi en känd profil och en vän av idrotten under våren, allas vår Kolle som drev Södans sportbar.


Till hösten kommer vi att starta upp nya träningsgrupper för de minsta (födda 2015-16), men också för de lite äldre. Vi kommer från augusti att starta upp ett Handboll Fitness lag. Hit kan alla mellan 16-99år komma och träna tillsammans. Det kommer vara en dryg timme med styrka, kondition och roligast av allt - Handboll. Mer infor om detta kommer i Augusti, men vi hoppas såklart på stor uppslutning.


Innan det drar igång ska vi alla förhoppningsvis få lite ledighet med sol och bad på hemma plan och med social distansering - för även om solen lyser så finns viruset kvar. Känner man sug efter handboll (och är kärnfrisk) kan man under hela sommaren, mellan 13-19 måndag, onsdag och fredag, samlas på den uppsatta beachplanen på stortorget. Där har vi ungdomar från föreningen som är redo att dra igång spontanspel. Så ta med ett gäng och kom ner till torget och lira, gammal som ung - alla är välkomna!


Så, om vi inte ses på Stortorget i sommar hoppas jag att vi ses när innesäsongen drar igång i augusti.

 

Tills dess - var rädda om varandra och håll avstånd!


Jag och övriga styrelsen vill som avslutning önska er alla en riktigt härlig sommar.


Styrelsen genom // Sara

Nyheter från våra lag
F9/10 (f.10/11), 28/10 19:07 
F9/10 (f.10/11), 26/10 14:03 
F9/10 (f.10/11), 22/10 07:42 
 
FÖRENINGSSPONSORER
GULDSPONSORER
MATERIALLEVERANTÖR